Adminisztráció. Mindenki szeretné gyorsabban, könnyebben, lehetőleg papír- és érintésmentesen, környezetbarát módon intézni. Az elektronikus aláírás a digitális transzformációs projektek kulcsfontosságú eleme, ami számos gyakorlati kérdést szokott felvetni az elektronikus aláírások egyes fajtáinak joghatásaival, kötelező erejével kapcsolatban egy-egy ország joghatósága alatt. Az InvestCEE LegalTech Consultancy és a SimpLEGAL ügyvédi iroda közös piacelemző riportja Magyarországra fókuszál és a hagyományos, tintával papírra írt kézjegy itthon elérhető elektronikus alternatíváit elemzi. Az elemzés kivonata a FintechZone blogon is olvasható.
Hiteles hivatalos dokumentumokat nemcsak papír alapon, hanem elektronikusan is létrehozhatunk — akár ingyenesen is, itthon és országhatáron túl is széleskörűen elérhető technológiák használatával. Az elektronikus aláírási technológiák folyamatos fejlődésének, a digitalizáció globális elterjedésének és az eIDAS (Electronic Identification, Authentication and Trust Services, vagyis az elektronikus azonosítás-, hitelesítés- és bizalmi szolgáltatásokról szóló) EU Rendelet (röviden: eIDAS Rendelet) joghatásainak köszönhetően a vállalatok és a magánszemélyek is egyre inkább úgy tekintenek az elektronikus ügyintézésre, mint a papíralapú megoldások egyenértékű alternatívájára, az üzleti- és a magánéletben egyaránt.
2014 szeptembere óta az eIDAS Rendelet az EU összes tagállamában elismeri az elektronikus aláírások hitelességét. Az Elektronikus aláírások Magyarországon (ingyenesen hozzáférhető) piaci elemzés célja, hogy világos útmutatást adjon a mindennapi üzleti- és magánügyek elektronikus intézéséhez Magyarországon – kifejezetten a jogi kötelezettségvállalásra alkalmas és hazánkban hivatalosan elfogadott elektronikus aláírások szemszögéből.